Årsresumé 2015 plus en massa bilder från året :)

Året började bra med rätt många mysiga promenader med älsklingen ute i den vackra vita vintervärlden :)
I slutet av januari så åkte jag och älsklingen till Stockholm där vi hade en mysig heldag med god mat, shopping och så hälsade vi på hans syster med. Det var väldigt roligt att få se hur hon bor :)
 
Vintern fortsatte med den traditionsenliga Hindersmässan, födelsedagsfirande för mig och mamma och så tog jag tag i en jobbig sak som jag hade dragit ut på länge och det gick väldigt bra :)
 
 
Våren kom och jag och mamma åkte och såg Orup på Hamburger Börs i Stockholm för hon hade fått det i födelsedagspresent. Vi hade en supermysig och bra dag där!
 
Jag var på min första tatueringsmässa och fick äntligen den tatuering som jag velat ha så länge, nämligen bokstäverna THHF. Gjorde den tatueringen för att det bandet har gett mig så fina minnen och så är det en hyllning till dem och ett bevis på min kärlek!
 
Våren fortsatte och jag låg deckad i över en vecka i influensa med hög feber, värk i kroppen och en förkylning som tog lång tid innan den gav sig av.
När den envisa förkylningen äntligen gått över så firade jag påsk, åkte på kryssning och besökte Cirkus Scott då de var i våran stad. Gjorde även i ordning på balkongen och tog bort ett gammalt golv och la dit en fin plastmatta i stället! Blev superbra!
Det blev många kalas för att de flesta i familjen fyller under våren! Jag åkte limousine för första gången med familjen till festen som skulle hållas för att fira mormor som fyllde 75 år!
 
I slutet på våren var jag på Yeah festivalen och fick se THHF och höra några av deras nya låtar!
Det blev en hel del parkhäng och så passade jag och älsklingen på att grilla en del i det fina vädret :)
 
 
Sommaren kom och som i Tomas Ledins låt så regna det mesta bort... Men jag hade en riktig toppen sommar ändå :) En av de bästa i hela mitt liv måste jag säga!!
Vad var det då som gjorde sommaren 2015 så speciell och bra då? Jo det ska jag tala om för er!
När vädret var bra så var jag som vanligt i mitt älskade Hästhagen och där firade jag även midsommar!
 
Jag besökte Sveriges största festival Bråvalla! Var som ett barn på julafton när jag gick runt och lyssnade på olika band på det stora festivalområdet! Alla musikälskare måste uppleva Bråvalla! Dagen avslutades med att se Sabaton, de var grymt bra!!
 
Mitt favoritband THHF skulle göra en liten turné på Öland och vi bodde hos älsklingens föräldrar under den veckan! Grabbarna repade i flera timmar på tomten och jag satt i en stol och bara njöt av riktigt bra musik :) Fick se några riktigt bra spelningar med, det var superkul!
Förutom att se THHF så besökte jag och älsklingen Borgholm, Köpingsvik och Solliden.
Vi njöt av god mat och för min del blev det ett litet och kort dopp i havet.
Det enda som saknades denna vecka var värmen och lite mer solsken. Men trots vädret så var detta utan tvekan den bästa veckan på hela året!!
 
Förutom detta så bestod sommaren av ett roligt besök på Kolmården och så njöt jag av sol, bad, fiske, kubbspel och mysiga kvällar med min familj i älsklingens föräldrars stuga i Leken, älskar det stället för där kan jag koppla av ladda upp mina batterier!
Jag var på min första babyshower för fina M och efter den så väntade vi på att älsklingen skulle få bli farbror!
 
Även slutet på denna sommar var bra då Örebro firade 750 år! Det var en massa roliga aktiviteter på stan och jag, älsklingen, mamma och lillsyrran var uppe och tittade där våran landshövding bor! Förutom detta så var det massor med bra artister som uppträdde! Jag fick bl.a se Uggla!! :)
Jag var på Vox festivalen i Varberga och fick se Smash Into Pieses för första gången och även THHF! Det var riktigt roligt!
 
Vi firade att båda våra vänner Cilla och Daniel fyllde 30år och att en kusin blev 20 år!
Sommaren avslutades med att lilla F äntligen kom till världen och älskligen blev farbror! Det var så roligt att åka och hälsa på honom och få ge honom en fin present från oss!
 
 
Hösten började smyga sig på och jag passade på att njuta av det sista av sommaren med kaffe på balkongen nästan varje eftermiddag!
Gjorde om min pedestal till shabby chic stil och blev supernöjd!
Såg THHF spela i Brickebacken, under live at heart på Satin och på Clarion Hotel! Grymt kul att få se dem så mycket!
Jag och älsklingen firade åtta år tillsammans med god mat och ett mysigt biobesök.
Smörstekta kantareller är bland det godaste jag vet så det passade jag på att njuta av precis som jag gör varje höst!
 
I början av oktober började jag känna av min årliga höstdepp vilket gjorde att jag inte hade ork, lust eller någon inspiration att blogga.
Något som dock piggade upp lite är fredagsmys med Idol varje fredag och att jag äntligen fick se Petter live på Ritz :)
 
 
Årets sista månad blev det mycket julmys då jag pyntade hemma och köpte julklappar till nära och kära.
Åkte på kryssning och åt ett gott julbord.
Älsklingen och jag hade en väldigt fin julhelg tillsammans med våra familjer! På annandagen så såg vi THHF på Satin och dagen efter det så blev det en trevlig trerätters middag hos min pappa!
 
Tyvärr så slutar detta år inte på bästa sätt då jag bryter mitt lillfinger men om man summerar hela 2015 så är det ändå ett väldigt bra år! 
Nyårsafton firades in lugnt då jag tog penicillin. Hade ändå en väldigt trevlig kväll med god mat hemma och så fick det bli att kolla på fyrverkerierna från grannens fönster :)
 
Nu ser jag fram emot att se vad 2016 kommer att bjuda på! Har redan några saker som jag ser fram emot mycket :)
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

Fint skrivet min älskling roligt och läsa!!!